Imago lacus

The picture above was taken by a dear friend, the American poet Debra Kang Dean (please do not use it without permission). I met Debra three years before, when I went to Walden to work with his late husband Brad, a great Thoreau scholar. Once we spent hours tracking this quotation: "Some men go fishing all their lives without ever realizing it's not fish they are after." We concluded that Thoreau never wrote it, but si non è vero...

Wednesday, April 13, 2011

Cioran mix

Harreman konplexua dut frantsesarekin. Frantsesez idazten hasi nintzenean, ez zela niretzako hizkuntza pentsatu nuen. Alkondara hertsigarri baten baitan banengo legez sentitzen nintzen. Baina orain, urte batzuk geroago, frantsesa dekadentzian dagoenetik, ahitzear dagoen hizkuntza horri lotua sentitzen naiz. Frantsesak ez direla hizkuntzaren galeraren aurrean indiferenteak esango nuke; baina eurek onartzen dute, eta nik ez. Eta munduak frantsesa zenbat eta gehiago alboratu, orduan eta lotuago sentitzen naiz ni. Arrazoi nagusia, galtzen dudanak edo lapurtzen didatenak nigan sortzen duen erakarpen indarra izan daiteke. Frantsesaren isolamenduak liluratu egiten nau. Hastapenetan oso zaila izan zen berarekin harremantzea, Errumanian denek hitz egiten zuten frantsesez edo beste hizkuntzaren batean; baina ni Transilvaniatik nentorren, eta han alemanez edota hungarieraz hitz egiten zen. Oso serio hartu nuen hizkuntza aldaketa. Niretzat, benetako desafio bat zen frantsesek bezala idatzi beharra, haiekin lehiatu beharra hizkuntzaren erabileran...

 *

El mérito de España ha consistido no sólo en haber cultivado lo excesivo y lo insensato, sino también en haber demostrado que el vértigo es el clima normal del hombre.


Jon Benitoren eta Enrique García-Máiquez-en laguntzaz.

Y si has llegado hasta aquí, de premio el making of.

No comments:

Post a Comment