Imago lacus

The picture above was taken by a dear friend, the American poet Debra Kang Dean (please do not use it without permission). I met Debra three years before, when I went to Walden to work with his late husband Brad, a great Thoreau scholar. Once we spent hours tracking this quotation: "Some men go fishing all their lives without ever realizing it's not fish they are after." We concluded that Thoreau never wrote it, but si non è vero...

Thursday, September 8, 2011

Leonard Cohen, ilargia eta hirurok


Cohen maisuak euskarazko literaturan utzitako arrastoak eta itzulpenak bildu dituzte Hitzen uberanen. Ideia bikaina! Omenaldia jarraitzeko asmoz, gehitu nahi nuke Coheni egin zaion beste erreferentzia, non eta nire liburuan. Hona hemen Cohenen “The Moon”, Book of Longing bilduman aurkitu nuen poema arin bezain sakona:

Liburuan ez nuen azaldu, baina agian esan behar nuen nire poema “28”aren hasieran “The Moon” erabili nuela abiapuntu gisa. Honela:

Atera nintzen
txiza egitera.

Ikusi nuen
ilargi horia.

Ahoa bete hortz
geratu nintzen.

Ahoa bete hortz
han baitzegoen.

[...]

Hortik aurrera nire poemak beste bide bat hartzen du (Beñat Sarasolak ondo antzeman zuenez, Bernardo Atxagaren trikuari egiten dion erreferentzia), baina hasieran gogoan nuen eta gaur pozten nau zorra kitatzeko aitzakia izateak.

Long life to Captain Cohen!

No comments:

Post a Comment